teisipäev, 18. aprill 2017

Arendus- ja ärimudelid

Ärimudeli näitena tooksin välja mobiilimängu "War and Order".
Mäng ise on kõigile tasuta ja pole kuutasu. Mängu sisuks on oma kindluse ehitamine ja armee kasvatamine, mis vajavad mängusiseseid ressursse mida saab oma armeega korjata või teiste kindluseid rünnates koguda. Mängu hilisemas faasis on ka majade ehitamise ja armee treenimise ajad väga pikad. Siin tulebki mängu koht, kus mängu omanikud saavad teenida. Seal on olemas süsteem, mis võimaldab kasutajal päris raha eest osta ressursse ja ka raha eest kiirendada oma ehitamise kiirust ja ka palju muid suuri boonuseid, mida ilma rahata mängijad ei saa. See aga loob olukorra kus juba palju aega investeerinud kasutajad jäävad pikalt maha "big spenderitest", kes kulutavad suurel hulgal raha, et eelisseisus olla. Sellises olukorras hakkavad ka esialgu "ausalt" mängivad kasutajad oma rahakoti suid avama.
Mängu omanike jaoks on see mudel väga hea, sest summad pole küll hiigelsuured, aga sadade tuhandete kasutajate poolt tehtud väikesed igapäevased ostud toovad sisse suurel hulgal raha. Samas on selline süsteem halb nende jaoks, kes ei soovi kulutada raha, aga mingil moel peab mäng ka kasumit teenima ja ühel või teisel moel peaks ikka maksma.

Arendusmudeli näiteks tooksin välja firma Wazombi Labsi, kes kasutab enamustel oma projektidel just agiilset arendusmudelit. Kuna tihtipeale ei ole kliendil tegelikult absoluutselt aimdust, mida ta lõppkokkuvõttes tahab ja algsed soovid võivad täiesti kaduda ja asenduda hoopis teistega, siis kaasavad nad kliendi võimalikult suurel määral oma arendusprotsessi ja teevad kõik võimaliku, et klient oleks rahul ja aitavad tal leida leida parima lahenduse. Arendus käib suhteliselt tihedalt kokku pakitud kontoris ja seda juba sellepärast, et kogu protsessi jooksul on neil põhimõtteliselt koguaeg koosolek, et kõigil oleks koguaeg teada, mida teised teevad ja saavad pidevalt arenduse jooksul testida ka kokku sobivust.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar